Légy a kritikakezelés mestere- avagy hogyan kezeld a kritikát 3 egyszerű lépésben
Csak az nem kap kritikát, aki nem csinál semmit- tartja a mondás. Biztos téged is kritizáltak már valami miatt életed során, legyen szó az öltözködésedről, tetteidről vagy életutadról. A kritika sokszor elveszi az ember önbizalmát, amitől alábbhagy a lelkesedése is. A kritika kezelése nem egy ördögi dolog, akár te is elsajátíthatod a cikkben olvasott praktikák alkalmazásával. Hogyan válj a kritikakezelés mesterévé? Lássuk!
1. Nézd meg, ki mondja, aztán dönts
Amikor kritika ér, az első és legfontosabb dolog az, hogy megnézd, kitől kaptad. Vizsgáld meg, hogy aki kritikával illet, az elért- e már abban a szférában valamit, amiben kritizál, van bármi szakértelme a témával kapcsolatban, vagy csak irigy rád. A farkasoknak nincsenek álmatlan éjszakáik amiatt, hogy mit mondanak róluk a bárányok. Erre a mottóra gondolj, amikor kritikát kapsz.
2. Próbálj levonni belőle pozitívumot, amitől fejlődhetsz
Ha az első pont szerint cselekedtél, és olyan embertől kaptad, aki jelentősebb szakértelemmel rendelkezik, mint te, akkor fontos, hogy építő jellegű kritikaként kezeld, melyből fejlődhetsz. Mivel életed során kulcsfontosságú, hogy folyamatosan fejlődj, ezért az építő jellegű kritika is elősegíti személyiséged építését.
3. Mosolyogj, köszönd meg és lépj tovább
A kritizálókat misem idegesíti jobban, mint ha azt látják rajtad, hogy nem érint meg. Köszönd meg, és mosolyogj, peregjen le rólad. Elvégre tisztában vagy céljaiddal, önmagaddal, képességeiddel. Akkor miért érintene vagy ingatna meg más negatív véleménye? Akár építő jellegű kritikáról beszélünk, akár nem, köszönd meg, mosolyogj, és lépj tovább.